ذخیره اطلاعات تا یک میلیون سال

دیسک اطلاعات فناناپذیر طراحی شد

پودر کشش چیست و چه مزایایی دارد؟ 

همانطور که احتمالا بدانید در صنایع مختلف و مخصوصا صنایعی که در آن‌ها قطعات فلزی و تراشکاری و برشکاری نقش دارد، از دوزه و تنگستن کارباید استفاده‌های بسیاری می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۶۵

همانطور که احتمالا بدانید در صنایع مختلف و مخصوصا صنایعی که در آن‌ها قطعات فلزی و تراشکاری و برشکاری نقش دارد، از دوزه و تنگستن کارباید استفاده‌های بسیاری می‌شود. با این که به شکل طبیعی مقاومت کششی و فشاری و در کل سختی تنگستن کارباید بالاست، ممکن است دوزه باز هم تحت فشار قرار بگیرد و این فشار به آن آسیب بزند یا اقلا طول عمر آن را پایین بیاورد؛ و دقیقا در اینجاست که به نقش مهم پودر کشش پی می‌بریم که در پروسه کشش مفتول باعث می‌شود اصطکاک و موارد آسیب رسان دیگر به حداقل برسد و این موضوع می‌توانند باعث آسیب ندیدن و در نتیجه بالاتر رفتن طول عمر کلی دوزه بشود. 

پودر کشش چیست و چه مزایایی دارد؟ 

مزایای استفاده از پودر کشش 

زمانی که کشش انجام می‌شود، مخصوصا در صورتی که سرعت این پروسه بالا باشد، می‌تواند باعث ایجاد گرما و در نتیجه آسیب دیدن دوزه و اکسیداسیون و تغییر رنگ آن شود؛ و مزیت استفاده از پودر کشش این است که باعث می‌شود اصطکاک و گرما به حداقل برسد و دوزه و مفتول آسیب نبینند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پودر کشش حتما تمیز بماند، چرا که ناخالصی و مخصوصا ترکیب شدن مواد اسیدی در روان کننده، می‌تواند باعث از بین رفتن اثر روان کنندگی شود که یکی از مهمترین ویژگی‌های پودر کشش در فرآیند اعمال کشش است. مواد قلیایی یا بازی هم می‌توانند مضر باشند و می‌توانند باعث خوردگی در فلز و فولاد شوند و در نهایت ناخالصی‌های مکانیکی موجب پایین آمدن خاصیت روان کنندگی و خنک کنندگی می‌شوند. 
یکی از ویژگی‌هایی که در پودر کشش باید به آن توجه داشته باشید غلظت است. چرا که غلظت بالا با اصطکاک ارتباط خطی داشته و هر چقدر غلظت بالاتر باشد اصطکاک و مصرف انرژی پایین‌تر می‌آید و در نهایت سطح مفتول روشن‌تر می‌شود. 
البته موارد دیگری نیز در پروسه کشش نقش دارند. مثلا استفاده از دوزه کشش قابدار به ما کمک می‌کند نمونه مورد نظرمان تغییر شکلی در زمان اعمال کشش نداشته باشد و البته مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش تهدید نیرو‌های برشی و لغزشی و در نتیجه بالاتر رفتن دقت در اعمال مختلف اشاره کرد. 
در نظر داشته باشید که غلظت پودر کشش باید بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم در لیتر و در دمای ۷۰ تا ۹۰ درجه باشد. در رابطه با نحوه استفاده پودر کشش باید بگوییم که به شکل محلول روی سطح مورد نظر برای عملیات کشش افشانه می‌شود. به شکل کلی برای این که فرآیند‌هایی که راجع به آن‌ها صحبت شد را بهتر درک کنید در ادامه به پروسه کشش می‌پردازیم. 

پودر کشش چیست و چه مزایایی دارد؟ 

فرآیند کشش مفتول 

اولین مرحله در این فرآیند این است که در صورت نیاز قبل از هر چیزی مفتول زنگ زدایی و پوسته گیری شود. زنگ زدایی می‌تواند طی کار‌های مختلفی انجام شود که از جمله آن‌ها می‌توان به روش مکانیکی، اسیدشویی، استفاده از برس و یا شات بلاست اشاره کرد. در ادامه زمان رد شدن مفتول از پودر کشش و دوزه می‌رسد و پس از وارد شدن به دستگاه، ممکن است کشش مفتول چندین بار انجام شود و این موضوع باعث کاهش قطر و افزایش طول و درازای مفتول می‌شود. توجه کنید که این پروسه به آن صورت شیمیایی نیست و اکثر تغییرات و اتفاقاتی که روی می‌دهد فیزیکی است. همچنین استحکام کششی مفتول نیز بعد از انجام شدن فرآیند کشش تحت تاثیر قرار می‌گیرد و افزایش پیدا می‌کند. 

پودر کشش چیست و چه مزایایی دارد؟ 

پودر کشش شامل چه موادی است؟ 

حال که تا اینجا راجع به اثرات و اعمال کردن پودر کشش روی مفتول در فرآیند کشش صحبت کردیم، بد نیست بدانیم اصلا این ماده چه ترکیباتی دارد و از چه موادی تشکیل شده است. پودر کشش در خود قلیای صنعتی، روغن حیوانی، اسید استئاریک، پارافین و صابون، و آهک خرد شده است. این که میزان روغن پودر کشش چقدر باشد بسته به فرآیند کشش به صورت خاص است و در واقع انتخابی شماست. اما توجه کنید که میزان روغن موجود در پودر کشش به شکل مستقیم روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد و این میزان روغن هرچقدر بیشتر باشد، قیمت پودر کشش هم بالاتر می‌رود. 

پودر کشش چیست و چه مزایایی دارد؟ 

سخن آخر 

امیدواریم این مقاله که به تلاش کارشناسان مجموعه بزرگ ابزار تراش درم بخش نوشته شده، تا حد کافی و مورد نیاز پودر کشش را به شما معرفی کرده باشد. توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید ابزار خانگی یا ابزار و ماشین آلات صنعتی تهیه کنید، حتما سری به وبسایت ابزار تراش درم بخش بزنید، با خرید آنلاین از این مجموعه، علاوه بر صرفه جویی از لحاظ اقتصادی و زمانی، می‌توانید به انواع و اقسام ابزارآلات با بالاترین کیفیت و در عین حال مناسبترین قیمت از مطرح‌ترین برند‌های دنیا دسترسی داشته باشید و چه از این بهتر. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان برخوردار بوده و بهترین تصمیم ممکن را در خرید ابزار بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها